> Câștigătorii primesc sculpturi exclusive de cristal create de ŠKODA Design

> Studiul vehiculelor electrice ŠKODA VISION E a servit ca inspirație

> Directorul ŠKODA Bernhard Maier prezintă trofeul celui mai bun sprinter

> ŠKODA susține Tour de France din 2004 ca partener auto și partener general

Trofeele câștigătoare pentru Turul Franței de anul acesta au fost create de ŠKODA Design. Ca și în anii precedenți, experții mărcii au proiectat cupele de sticlă, pe care câștigătorii evenimentului de ciclism le vor ridica pe cerul parizian pe 23 iulie. Cele patru sculpturi sunt o expresie a tradiției cehești în domeniul prelucrării sticlei. Design-ul modelului ŠKODA VISION E a servit drept sursă de inspirație în proiectarea lor. În plus, aceasta este cea de-a 14-a oară când ŠKODA a fost partenerul oficial al Tour de France. Marca sponsorizează și Green Jersey pentru cel mai bun sprinter.

3540 de kilometri, 21 de etape, trei trasee montane provocatoare: Turul Franței din acest an va reveni din nou la reputația sa de cea mai dură cursă de ciclism din lume. Câștigătorii sunt toți profesioniști care trec linia de sosire de pe Champs-Élysées pe 23 iulie după turneul de trei săptămâni. La final va avea loc festivitatea de premiere a campionilor: câștigătorii celor patru clasamente individuale primesc cupele de sticlă râvnite în timpul ceremoniei oficiale de premiere. Alături de câștigătorul general din Yellow Jersey, câștigătorul punctelor din clasamentul Green, cel mai de succes tânăr ciclist, precum și câștigătorul traseului Dotted Jersey, vor fi celebrați în fața a milioane de fani. La final, CEO-ul ŠKODA Bernhard Maier va premia cel mai bun sprinter cu un trofeu din sticlă verde ce se potrivește foarte bine cu Green Jersey.

Toate sculpturile sunt create de ŠKODA Design și au fost produse de renumitul producător de sticlă ceh Lasvit. Experții de la această companie tradițională au fost din nou responsabili de producerea capodoperelor de artă cehă din sticlă. În timp ce dimensiunile pieselor de artă de 60 de cm înălțime, de patru kilograme sunt întotdeauna aceleași, designerii ŠKODA vin în fiecare an cu idei creative noi pentru suprafața lor. Pentru turneul din acest an, au fost inspirați de ŠKODA VISION E. Primul studiu electric al producătorului auto a debutat la Auto Shanghai la jumătatea lunii aprilie, oferind o perspectivă specifică mărcii asupra mobilității individuale a viitorului. SUV-ul Coupé cu cinci uși are o autonomie  de până la 500 km numai pe bază de energie electrică. De asemenea, ajunge la nivelul 3 pentru condusul autonom și dispune de un limbaj de design emotiv, caracterizat prin margini precise și linii dinamice. Această emoționalitate se reflectă și în Cupa Tour de France, care încorporează o interpretare modernă a artei cristalului ceh. De asemenea, ŠKODA VISION E împrumută de la acest meșteșug tradițional numeroase elemente de design, cum ar fi farurile.

ŠKODA, partener oficial de 14 ani al Tour de France

Turul 104 al Franței a început la 1 iulie cu Grand Départ din Dusseldorf. În plus față de Germania, Belgia și Luxemburg, plutonul traversează peste 3500 de kilometri și 34 de departamente franceze în drum spre Paris. ŠKODA sprijină cel mai important eveniment de ciclism din lume din 2004, iar anul acesta, pentru al 14-lea an ca partener oficial și partener de vehicule. În total, marca oferă 250 de autoturisme ca vehicule de însoțire și organizare.

Flota include noul SUV ŠKODA KODIAQ, modernizatul ŠKODA OCTAVIA și ŠKODA SUPERB.

Vârful de lance al mărcii va conduce plutonul ca “Red Car”. SKODA SUPERB, de culoarea roșu-corrida, dispune de un acoperiș panoramic de sticlă care poate fi deschis prin simpla atingere a unui buton din al doilea rând de scaune. Acesta permite directorului turneului Christian Prudhomme să se ridice și să obțină o vedere optimă asupra plutonului înainte de a aproba începutul fiecărei etape. Numeroase alte caracteristici tehnice fac din SUPERB centrul ideal de control mobil pentru turneu. Mașina este echipată cu o stație radio cu mai multe canale, prin care Prudhomme poate aduna informații și transmite instrucțiuni sportive sau de siguranță.

Ca un punct special pentru prima etapă de la Düsseldorf, ŠKODA utilizează trei noi model KAROQ pentru a însoți cele trei echipe ca vehicule de service. În timpul desfășurării celor trei săptămâni, flota ŠKODA va acoperi aproximativ 2,8 milioane kilometri. Din 2004, kilometrajul total al Tour de France se ridică la peste 30 de milioane de kilometri. O echipă de service ŠKODA pregătește perfect cele 250 de vehicule pentru etapa viitoare în fiecare zi. În plus față de implicarea sa în calitate de partener auto, ŠKODA susține Tour de France ca sponsor al tricoului verde pentru cel mai bun sprinter pentru a treia oară la rând.